|
|
|
| НачалоНашето здраве |
|
Информацията в тази статия би могла да е от полза не само за хората с биполярно разстройство, но и за всички, които имат проблеми със съня. Последни изследвания показват, че за хората с биполярно разстройство изкуственото осветление може да е значим проблем, защото те могат да страдат, както когато получават твърде малко светлина, така и при твърде много осветление.
|
| |
Орехите са може би най-полезните за сърцето ядки, докладват лекари от University of Scranton (САЩ). Те сравнили нивата на антиоксиданти (по-конкретно полифеноли) в 9 вида печени и сурови ядки и два вида фъстъчено масло. Орехите излезли на първо място.
|
| |
Електронните цигари, които се продават като по-безопасна алтернатива на истинските, водят до бързи промени в дихателните пътища, сочи малко проучване от Гърция.
|
| |
Когнитивният упадък може да започне още на 45-49-годишна възраст, а не след 60-та година, както се смяташе досега, сочи анализ на Whitehall II study.
|
| |
Лицата, които консумират големи количества червено месо, може би имат повишен риск от някои видове рак на бъбрека, докладват американски лекари.
|
| |
Лицата с високи нива на никел и селен в организма може би имат понижен риск от развитие на рак на екзокринния панкреас, сочи скорошно проучване, публикувано онлайн в Gut. Същото проучване сочи, че високите нива на олово, арсен и кадмий имат противоположния ефект.
|
| |
Добре е известно, че солариумите покачват риска от смъртоносния меланом, а ново проучване свързва тези устройства и с повишен риск от друг кожен рак - базалноклетъчен карцином. Според американски екип, солариумите покачват този риск с цели 69%.
|
| |
Синтетичният канабис, известен още като Spice, е свързан с повишен риск от психоза, дори и у потребители без предишна история за психиатрично нарушение.
|
| |
Жените, които често работят нощна смяна, имат до 60% повишен риск от диабет тип 2 спрямо работещите само през деня или вечерта, сочи проучване, публикувано онлайн в PLOS Medicine.
|
| |
Около 1/3 от всички ракови случаи са следствие от четири фактора на начина на живот: тютюн, диета, алкохол и затлъстяване, сочи проучване, публикувано в British Journal of Cancer.
|
| |
|
|
|
|